Rondodrevets Hilda

Alla inlägg under december 2009

Av Lena/Carina - 31 december 2009 12:47

  

Årets Rondodrevare 2009 blev Hilda

Med 8 förstapris,2 cert,tre andra pris på utställningar.

Två första pris på drevprov och SJdCH lyckade Hilda få i hop 610 poäng

Av Lena/Carina - 28 december 2009 16:02

 

Tavla till Hilda från Carina www.rondodrevets.se

Målad av Anette Björkman/Bergström www.hundtavlor.se


Av Lena/Carina - 28 december 2009 15:58

Nu har Carina hittat en lämplig hane till Hilda.

Det blir Hvarsta Hvip.Han är utställnings champion och drevchampion

  

Hvarsta Hvip finns hos sin uppfödare Eva Von Celsing    www.hvarsta.com
Inavelsgraden blir 2%

Av Lena/Carina - 12 december 2009 14:22

Ha ha idag har jag lurat mina jaktkompisar ordentligt.

Husses bror Niklas kom hem till oss och sa till matte att hon skulle komma med ut en liten stund (husse är inte hemma). Efter en stunds övervägande så klädde matte på sig jaktkläderna och jag blev alldeles till mig i trasorna.

VI vandrade ut i skogen och bara efter en kort stund så hittade jag ett spår som var mycket intressant. Jag började att jaga nästan direkt och det envisa djuret bara snurrade och hoppade hit och dit. Men jag är inte den som ger mig så lätt, så jag hängde med i svängarna. Hur jag än skällde och sprang så kom jag aldrig ikapp djuret. Min lillhusse och kusin Ida var ute på gården där jag bor och dom fick se en skymt av djuret som jag drev. Ni kan aldrig gissa vad det var! Ska jag berätta? Jo det var en stor Räv. Den där usliga räven försvann sedermera ner i ett hål i marken och dit ville inte jag. Matte kom sedan ut i skogen och jag hörde att hon ropade på mig. Ja ja det är väll lika bra att gå till henne. Den där räven verkar inte komma tillbaks iallafall.

När vi sedan står samlade alla jägare och lillhusse talar om att det var räv som jag jagade så blev alla jätteförvånade.

Av Lena/Carina - 1 december 2009 18:16

SJdCH SvCH Rondodrevets Hilda

 

  

Hej Hilda! Din matte Lena sa att när du blir drevchampion vill hon ha en pokal så nu har jag fixat det.Jag hoppas att den duger.Jag ska ge den till Lena när jag träffar henne den 29/12,så säg inget till henne detta är bara i mellan oss två   

Kram Carina 


Presentation


Lena &Hilda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hilda


Ovido - Quiz & Flashcards