Rondodrevets Hilda

Direktlänk till inlägg 12 december 2009

lurade

Av Lena/Carina - 12 december 2009 14:22

Ha ha idag har jag lurat mina jaktkompisar ordentligt.

Husses bror Niklas kom hem till oss och sa till matte att hon skulle komma med ut en liten stund (husse är inte hemma). Efter en stunds övervägande så klädde matte på sig jaktkläderna och jag blev alldeles till mig i trasorna.

VI vandrade ut i skogen och bara efter en kort stund så hittade jag ett spår som var mycket intressant. Jag började att jaga nästan direkt och det envisa djuret bara snurrade och hoppade hit och dit. Men jag är inte den som ger mig så lätt, så jag hängde med i svängarna. Hur jag än skällde och sprang så kom jag aldrig ikapp djuret. Min lillhusse och kusin Ida var ute på gården där jag bor och dom fick se en skymt av djuret som jag drev. Ni kan aldrig gissa vad det var! Ska jag berätta? Jo det var en stor Räv. Den där usliga räven försvann sedermera ner i ett hål i marken och dit ville inte jag. Matte kom sedan ut i skogen och jag hörde att hon ropade på mig. Ja ja det är väll lika bra att gå till henne. Den där räven verkar inte komma tillbaks iallafall.

När vi sedan står samlade alla jägare och lillhusse talar om att det var räv som jag jagade så blev alla jätteförvånade.

 
 
Ullis

Ullis

17 december 2009 10:25

Bilderna blev ju helt ok..
Det var jätte kul att träffas! Jag är lite små kär i Hilda måste jag säga..
Man kanske ska ta jägarexamen.. För då kan jag ju skaffa en egen taxvalp.........Ha det bra o GOD JUL!! ses Ullis

http://www.123minsida.se/ullis

 
Ingen bild

Sinna

19 december 2009 22:05

Det gick inte att kommentera på inlägget ovan så jag skriver här i stället.
Det där blir nog kanon bra det :-) Spännade ska det bli att se vad det blir för krabater!! Håller tummanra för att det blir valpar framöver :-)
Kram Sinna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena/Carina - 25 december 2011 19:45

Hej Carina/HildaHär kommer en Jul- och Nyårshälsning från Lotuz/Nisse! "Nisse (Lotuz) önskar mamma Hilda och brorsan Lexuz och alla andra från Rondodrevet en God Jul och Gott Nytt År med några axplock från årets eskapader!    Nisse/Lotuz vid jakt/f...

Av Lena/Carina - 2 juli 2011 14:17

Nu har Hildas valpar blivit 8 veckor.Dom är alla levererade och Hilda har nu flyttat hem till Tierp.Men hon flyttade inte hem själv utan även hennes dotter Mynta flyttade med.    Lena med Mynta & Hilda     Moltaz bor nu hos Sven i Nynäshamn ...

Av Lena/Carina - 26 juni 2011 17:26

Mac Fie         Maxi       Moltaz       Meija       Mynta       /Carina ...

Av Lena/Carina - 12 juni 2011 19:15

Valparna har nu blivit 5 veckor.Dom börjar få tänder i munnen som kliar. Halsband har dom också fått och även det kliar.Så mycket kliande är det just nu. Hanarna har fått sina namn men inte tikarna.Detta är på grund av att Mynta ska jag behålla o...

Av Lena/Carina - 5 juni 2011 15:01

Valparna har nu hunnit bli 4 veckor.Det har nu blivit dags att få smakportioner utav riktig mat.Väldigt gott tycker dom att det är.             Hane     Hane     Hane     Tik     Tik       Hilda busar gärna ...

Presentation


Lena &Hilda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hilda


Ovido - Quiz & Flashcards